Pages

Thank You World !

free counters

Saturday, May 12, 2012


Produk-produk baru

Hari Kraf 2012 telah berlalu dua bulan yang lepas. Pada hari-hari berlangsungnya peristiwa tersebut, saya dapat menemui  kawan2 sepejuangan lama dan baru . Saya banyak berbual dan berbincang mengenai perkembangan semasa dan terbaru mengenai kraftangan. Dari situ saya banyak mengarap
ide-ide baru untuk dijadikan produk baru. Saya nak buat R&D dulu.


 
Bekas berbentuk daun dijual dengan harga RM 30.


Pinggan berharga RM80.


Beberapa minggu sebelum Hari Kraf 2012 bermula, seakan terbit diingatan saranan dari sahabat saya Ben dari APA . Dia menyarankan kepada saya untuk menghasilkan sesuatu dari kayu iaitu bekas2 kayu samada pinggan mahupun mangkok. Masa hanya tinggal tidak berapa lama lagi sempat saya mencurah ide tersebut untuk dijadikan bekas2 yang disarankan itu. Saya dapat menghasilkan beberapa buah bekas  untuk diperkenalkan kepada pengunjung sebagai hasil kraf saya yang terkini.
Pada hari pertama sahaja 7 dari 10 buah bekas tersebut terjual. Dua tiga hari kemudian saya bawa sebanyak 5 buah bekas lagi pun habis terjual.Saya tidak menjangkakan sambutannya amat memberangsangkan. Kebanyakkan produk ini dibeli oleh pelancong asing seperti dari Jepun , Korea, USA, Belarus , Eropah dan lain2 lagi.Syukur kepada Allah dan terimakasih Ben!



Bekas berharga RM150.


Dulang kayu berharga  RM100.
Mangkok kayu berharga RM 150.


Selepas tamatnya Hari Kraf 2012 dua bulan lalu saya tidak henti-henti membuat produk tersebut sebagai persediaan untuk promosi yang akan datang. Tak tahu bila dan di mana............................



1 comment: